Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Inmönstring.

Av Annika Isaksson - 7 november 2011 09:25



Inmönstring i Växjö.


Största anledningen till varför jag åkte till växjö var för att mönstra in min snygga ostammade hane Dexter som är 3 år och testad patella UA 0/0.



Jag skulle mönstra in som 3:a men när väl domarna kommit så var inte alla på plats så vips så var jag i ringen för inmönstring som första hund. Ingen blev gladare än jag när Dexter faktiskt blev godkänd och inmönstrad i stamboken. Det betyder mycket för mig och min kennel då det innebär nytt unikt blod till rasen, en ny blodslinje. Jag är mycket stolt och gald att ha min snygga älskling Dexter i min kennel.


Inmönstrad och under registrering.


Dexter   


 

 
 
Ingen bild

Monica

7 november 2011 09:43

GRATTIS Annika =)
Han är verkligen super snygg <3
En riktigt liten drömprins =)
Ser fram emot att se han i ringarna sen =)
Kramar Monica

Annika Isaksson

8 november 2011 19:18

Det var faktiskt som en dröm för man kan aldrig vara säker på att nått går som man vill och det är ju ändå en lite satsning och drömen kan lätt gå i krach. Så jag känner mig supernöjd att allt gick som jag ville. Det blir några hundar att ställa nästa år mycket bättre än detta året då jag knappt kunnat ställa alls då mina hundar var för unga, det ska bli skoj.Det var kul att träffa dig i växjö Monica.
Kram Annika

 
Ingen bild

Mi@

7 november 2011 11:28

Grattis!! Ännu en snygg PK till flocken. Säger då det, det är tur att mina hundar är kastrerade. Risken har kanske varit att vi måste bråka om vem som haft snyggaste hundar;))) ( Är ju jag så klart, de är ju kastrerade för att inte slå ut Er andra.)Skämt å sido, skall bli kul att ev träffa Er till våren här i S-vall. Än en gång: Grattis till lyckad mönstring. Snygg hund oxå förstås. Kram från flocken i S-vall

Annika Isaksson

7 november 2011 12:45

Hej Mia klart att du har supersnygga hundar tycker då jag. Ja att vi ska träffas verkar ju dra ut på tiden =( men vi får hoppas på till våren då ska det väl vara attans om det inte blir av. Känns så bra att han blev inmönstard, det är inte något man kan ta förgivet så nu är jag mycket glad och nöjd det är ju trots allt inte gratis att köpa in en hund och riskara att han inte går att använda.

Kramar / Annika

 
Ingen bild

Stina

7 november 2011 16:04

STORT Grattis !
Så kul för dig och Dexter !
Han är verkligen superfin !
Tycker även det borde vara ett krav att patellaundersöka sina hundar när man ska mönstra in dom! Vill man ej avla fram friska sunda individer med sin nya blodslinje ?
Men tydligen...ursäkta språket, får vilket skit som helst mönstras in. Ingen patella kollad, hängöron m.m Någon form av krav borde dom ju ställa tycker man...

Annika Isaksson

7 november 2011 22:04

Tack gulliga Stina din lilla rödtott är ju också en riktig snygging

 
Ingen bild

Sandra

8 november 2011 21:31

Gud vad fin :)

Annika Isaksson

8 november 2011 21:33

Tack Sandra =)

 
Mochride - mitt hjärtas röst

Mochride - mitt hjärtas röst

8 november 2011 22:21

Så fina hundar :)

http://mochride.bloggplatsen.se

Annika Isaksson

8 november 2011 22:40

Tack Mochride =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Isaksson - 23 februari 2014 14:45


        Dexter och Aura är nu parade   och vi väntar valpar V:16   Dexter är en Svenskt inmönstrad hane. Han mönstrades in i Växjö 2011 och är testad LP 0/0. Dexter är ställd en gång med Exelent som resultat.   Aura som heter King...

Av Annika Isaksson - 16 december 2013 20:24


    God jul till alla valpköpare och bloggläsare                                          ...

Av Annika Isaksson - 19 november 2013 19:20

Hej på er alla !!   Den hära uställnings sommaren har varit en helt fantastisk för mig min dotter Ida som alltid följer med mig och hjälper mig och förståss fantastisk för mina hundar som jag ställt denna sommar.   Min fina Macho som innan...

Av Annika Isaksson - 18 augusti 2013 10:35

      I helgen 17/8-13 i Överkalix så ställde  jag ut tre av mina   hundar, här kommer resultaten.     Låt mig presentera kennelns första hane att bli Svensk och   Finsk  uställnings   CHAMPION   och som blev tilldelad ...

Av Annika Isaksson - 18 juli 2013 14:44

Här kommer det en presentation av våra nya hundar i kenneln.   Välkommen till Sverige     Zofie z Vysehradskeho Podharadi   Zofie är född 2013-01-23 och heter numera Leja och bor i Luleå hos fodervärden Mimmi.     Zaky z Vys...

Presentation


Hej och välkommen till Midnight Lux. Vi är en kennel som föder upp en av värlens minsta hundras Prazsky krysarik

Bloggtoppen

Kennel Midnight Lux

Fråga mig

34 besvarade frågor

Översättning

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Omröstning

Hur hittade du till min blogg ?
 Googling efter Prazsky Krysarik
 Genom Facebook
 Genom min hemsida Midnight Lux
 Genom Rampljuset
 Genom Hajpa
 Annat

Besöksstatistik

glitter

Flag counter från 15/3-12

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards