Alla inlägg under augusti 2010

Av Annika Isaksson - 25 augusti 2010 19:37

                                

På hösten får jag alltid lust att pyssla lite. När jag var på handling kursen i söndags så fick jag en id'e om att göra ett eget hundkoppel och detta blev resulatet. Det kommer nog att bli fler med lite roliga färger och andra dekorationer framöver men jag måste först leta efter mera material.


Här kan du se bilder på kopplet

  


  


  

Här ser du detaljerna på kopplet låshaken är liten nätt och passar  perfekt till dvärg hundar.

  

Utställnings kopplet passar utmärkt till en snakestyp kedja och hunden kan gå fritt och röra sig bra. Snake kedjan går bra att använda även till pälshundar den fastnar inte i pälsen.

  

Av Annika Isaksson - 22 augusti 2010 19:22

I dag har jag och Lava varit på Handlerkurs ledare Mats Lyngmark. Det var så nyttigt för matte och lill Lava. Jag fick  många tipps på hur jag kan jobba med min hund och nu har jag ställt in siktet på Norrbottens Vackraste Hund som går av stapeln 20/11-10. Nu har vi ett mål att träna för det blir mycket roligare så.

http://www.norrbottensvackraste.se


Endlessly Adored Lavit ( Lava)  



Lill Lava  


 

Lava myser på skinnet  

 

  



Av Annika Isaksson - 5 augusti 2010 19:58

Idag har vi varit upp på hundberget som har en helt fantastisk utsikt över älven och en bit av älvsbyn. Det var en varm dag så det var tur att vi hade med oss mycket vatten till hundarna och oss själva.  


 

Mysig stig upp till Hundberget.  


 

Hund pussar på hundberget    


  

Ida vilar på en omkullvält tallstam  


 

Chanel i skogen på väg ner från hundberget  


 

Jag, Chanel och Nayo. Det är brant nerför   


  



Presentation


Hej och välkommen till Midnight Lux. Vi är en kennel som föder upp en av värlens minsta hundras Prazsky krysarik

Bloggtoppen

Kennel Midnight Lux

Fråga mig

34 besvarade frågor

Översättning

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Omröstning

Hur hittade du till min blogg ?
 Googling efter Prazsky Krysarik
 Genom Facebook
 Genom min hemsida Midnight Lux
 Genom Rampljuset
 Genom Hajpa
 Annat

Besöksstatistik

glitter

Flag counter från 15/3-12

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards